August 13, 2012

I have introduced myself. You have introduced yourself. This is a very good conversation.




Măsor holul în linie dreaptă de la un perete la celălalt cu pași mici și egali, nici mai repezi și nici mai lenți. Încerc să fac un calcul rapid în minte în timp ce el îmi povestește nimicuri comprimate în fraze scurte. Răspund la întrebări, sunt diplomată, nu torn acid, râd, întreb la rândul meu aceleași nimicuri pentru că așa e politicos. Și mă mir cât de firesc mi se pare totul și cât de aproape îmi sună vocea aia (între timp rezolv și calculul, au trecut cinci ani sau poate au trecut doar patru, dar cu totul se adună exact șapte). Printre toate astea aud un mi-e dor de tine spus ca pe o mântuire. Nu știu ce să spun. Și atunci râd iar. Dar conștientizez că pentru un om care cu greu își verbalizează trăirile, ăsta trebuie să fi fost un moment nu tocmai ușor. Mă opresc în fața oglinzii și rămân acolo minute întregi studiindu-mi șoldurile și buzele. How would you like me now? Îmi vorbește despre planuri de viitor, casă, copii și o viață liniștită in the land of plenty. Râd. Moderate degree of awkwardness. Încerc să-mi amintesc ultima dată când eu și el. Eroare. Îmi vin în minte totuși câteva imagini aranjate alandala în timp, uite că p-astea nu le-am uitat. Le iau pe toate cum vin, nu le analizez, nu le judec, nu caut explicații. All that has been done before. Poate, poate ar trebui să-i mulțumesc. La urma urmei în orice rău există un bine. Și a trecut atât de mult timp încât îmi pare că nu noi am trăit povestea aia ci cu totul alți oameni, care nici măcar n-au existat.




No comments: